آبشک: فولاد مدیری نمی‌خواهد که به فکر جیب خودش باشد اولین خرید پرسپولیس از انزلی آمد + عکس واکنش محمود احمدی نژاد به قهرمانی پرسپولیس + ویدیو ملی پوش مشهدی بدمینتون عازم رقابت های آسیایی قزاقستان شد مورینیو – فنرباغچه؛ رسمی شد + عکس حسینی بعد از تیم ملی، استقلال را هم از دست می‌دهد؟ پایان طلسم سالن ۶ هزارنفری مجموعه ثامن الائمه (ع) سرمربی فصل بعد استقلال مشخص شد| پروژه حذف نکونام به بن بست رسید صیادمنش: امیدوارم در جام جهانی بهترین عملکرد را داشته باشیم اوسمار بدون تمدید قرارداد از ایران می‌رود چرا سازمان لیگ به جلال مرادی نظارت می‌دهد؟ | بی‌توجهی به هوادارانی که جانشان در خطر بود باشگاه تراکتور واگذار شد تفتیان: شاید پاریس آخرین المپیکم باشد دژاگه رسما وارد کار مربیگری شد اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و بوروسیادورتموند| آنجلوتی، آقای اروپاست صحبت‌های تند نکونام علیه قهرمانی پرسپولیس سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگاهی به وضعیت عجیب شهرخودرو در نقل و انتقالات زمستانی| منفی در منفی!

  • کد خبر: ۹۸۷۶۱
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
نگاهی به وضعیت عجیب شهرخودرو در نقل و انتقالات زمستانی| منفی در منفی!
جمع‌بندی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرخودرو در فاصله ۲ روز مانده به پایان نقل‌وانتقالات لیگ‌برتر فوتبال نشان می دهد این تیم وضعیت خوبی ندارد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر فوتبال بعد از تعطیلی دوهفته‌ای به‌دلیل بازی‌های ملی از شنبه دوباره آغاز می‌شود و نماینده مشهد باید در خانه به‌مصاف مس رفسنجان برود. شهرخودرو در شرایطی به ادامه رقابت‌های لیگ پا می‌گذارد که دیگر فرصتی برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت ندارد و حالا دیگر باید هرچه دارد، در زمین بگذارد تا از قعر نفرت‌انگیز جدول لیگ‌برتر فاصله بگیرد. مشهدی‌ها در فرصت نقل‌وانتقالات نیم‌فصلی ورودی‌ها و خروجی‌هایی داشتند که بررسی کیفیت آن‌ها نشان می‌دهد شهرخودرو «هیچ» داده و «هیچ» گرفته است!

به‌عبارتی دیگر، شاید نه خروجی‌های تیم تأثیری در عملکردش داشته باشند، چنان که با همین بازیکنان در یک نیم‌فصل فقط چهار امتیاز گرفت و نه ورودی‌هایش آش دهان‌سوزی هستند که هواداران بخواهند به معجزه آن‌ها امیدوار باشند. البته این را هم نباید فراموش کرد که ممکن است بازیکنان عمدتا لیگ‌یکی و درجه‌دو جدید شهرخودرو بتوانند در ساختار تیمی و تاکتیکی جا بیفتند و یک‌باره، هم همه را غافل‌گیر کنند و هم آبرویی برای خودشان بخرند. شهرخودرو فقط یک نیم‌فصل فرصت دارد تا از قعر جدول فاصله بگیرد و همچنان لیگ‌برتری بماند، وگرنه باید در پایان فصل چمدان‌هایش را ببندد و با بازیکنان لیگ‌یکی‌اش به جام‌آزادگان اثاث‌کشی کند.

خروجی‌ها| دل‌خور‌ها رفتند

تا این لحظه پنج بازیکن خروجی قطعی شهرخودرو در نیم‌فصل هستند و سه نفر دیگر جلو در خروجی باشگاه به‌صف هستند تا با گرفتن رضایت‌نامه مشهد را ترک کنند. بازیکنانی که عمدتا بازیکنان سیدمهدی رحمتی بودند که بعد از جدایی این سرمربی از شهرخودرو، فرصت رفتن پیدا نکردند و یک نیم‌فصل پرحاشیه را هم گذراندند و دست‌آخر یا از این تیم جدا شدند یا عزمشان را برای جدایی جزم کردند.

امیرحسین کریمی اولین یاغی عنابی‌پوشان مشهدی است که حتی قبل از شروع تعطیلات نیم‌فصلی رضایت‌نامه‌اش را از باشگاه گرفت و به مقصدی نامعلوم مشهد را ترک کرد. باشگاه جدید بازیکن اسبق پیکان، هنوز مشخص نیست. یکی‌دیگر از خروجی‌های تیم مشهد مهرداد بایرامی است؛ مهاجمی که ابتدای فصل خیلی تلاش کرد رضایت‌نامه‌اش را بگیرد، اما مدیران تیم حاضر به این کار نشدند.

بایرامی سرانجام در نیم‌فصل با بخشیدن مطالباتش از شهرخودرو جدا شد و بلافاصله با آلومینیوم اراک قرارداد امضا کرد. او به خط حمله تیمی پیوست که از مدعیان کسب سهمیه آسیایی در لیگ‌برتر بیست‌ویکم به‌شمار می‌رود. صادقی هم استوری خداحافظی گذاشته است و هنوز تیم آینده‌اش مشخص نیست. میلاد کمندانی دیگر بازیکن باتجربه شهرخودروست که ابتدای فصل به دعوت محمدرضا مهاجری به مشهد آمد و بعد از یک نیم‌فصل به‌راحتی رضایت‌نامه‌اش را گرفت و به فجرسپاسی رفت.

بازیکن باتجربه‌ای که خیلی می‌توانست به کار تیم مشهد بیاید، اما زیاد مورداعتماد کادرفنی سیدعباسی نبود و خیلی به میدان نمی‌آمد. با وجود این، کمندانی در همان مقدار کمی که بازی کرد، دو گل از چهار گل تیمش را به‌ثمر رساند. محمدعلی کاظمی هم دیگر بازیکن جداشده قطعی شهرخودروست؛ بازیکنی که البته از همان ابتدای حضورش در تیم با حرف‌وحدیث‌هایی همراه بود و حالا جدایی‌اش چندان هواداران مشهدی را آزرده نمی‌کند.

البته به این فهرست باید حسام پورهاشم، معراج پورتقی و ابوذرصفرزاده را هم اضافه کرد. سه بازیکنی که این روز‌ها در کشاکش دریافت رضایت‌نامه و جدایی از شهرخودرو هستند و هیچ بعید نیست تا زمان انتشار این مطلب، مشهد را ترک کرده باشند. حتی گفته می‌‎شود حسام پورهاشم توجه مهدی تارتار و باشگاه ذوب‌آهن را هم جلب کرده و شاید با این تیم قرارداد ببندد.

ورودی‌ها| در حد لیگ‌یک

ورودی‌های شهرخودرو بازیکنانی از لیگ‌یک یا درحد لیگ‌یک هستند. شاید مدیران این تیم از همین حالا خودشان را برای لیگ‌یکی قوی در فصل آینده آماده می‌کنند که با بازیکنانی، چون رضا کرملاچعب قرارداد دوو‌نیم‌ساله می‌بندند. کرملاچعب یکی از جذب‌های شهرخودرو در تعطیلات اخیر است که سابقه حضور در باشگاه پرسپولیس را دارد، اما حالا چندسالی است که در لیگ‌یک بازی می‌کند.

او این فصل برای استقلال ملاثانی، یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ‌یک، بازی می‌کرد و در جام‌حذفی هم به همین شهرخودرو مشهد یک گل در ورزشگاه امام‌رضا (ع) زد. دیگر بازیکن جدید ورودی عنابی‌ها، فردین رابط است. بازیکن جوانی که روزی توجه استراماچونی، سرمربی وقت استقلال، را به خودش جلب کرد و با قراردادی پنج‌ساله به ارتش آبی پایتخت پیوست. اما با رفتن استراماچونی از استقلال، او هم به‌صورت قرضی به این باشگاه و آن باشگاه فرستاده شد.

رابط که تجربه بازی با نفت مسجدسلیمان را در لیگ‌برتر دارد، حالا به مشهد آمده است تا به‌صورت قرضی به شهرخودرو کمک کند. محمدابراهیم رضازاده هم سومین مهاجمی است که مشهدی‌ها در نقل‌وانتقالات نیم‌فصلی بعد از کرملاچعب و رابط جذب کردند. این بازیکن از شهرداری آستارا لیگ دسته‌یک به شهرخودرو آمده است تا مشکل گل‌زنی این تیم را حل کند.

دیگر مهاجم فهرست جدید خرید‌های شهرخودرو شاهین بالیجانی است؛ بازیکنی که فصل قبل برای هوادار در لیگ دسته‌یک بازی می‌کرد و یک نیم‌فصل بدون تیم بود و حالا شهرخودرویی شده است. مهاجم پنجم تازه‌جذب‌شده مرتضی سجادی است. بازیکنی هجده‌ساله که قهرمان مسابقه تلویزیونی «ستاره‌شو» است و در پایه‌های گل‌گهر هم بازی کرده است. جکسون مورگان و اوکلو تیتو هم دو بازیکن سودانی هستند که هردو در پست هافبک دفاعی بازی می‌کنند و روز گذشته برای عقد قرارداد رسمی با شهرخودرو وارد ایران شدند.

ترافیک غیرعادی در خط آتش

شهرخودرو در نیم‌فصل نخست لیگ‌برتر شانزده بازیکن در فاز تهاجمی در اختیار داشت. شانزده نفری که یا مهاجم تخصصی بودند یا در قامت وینگر‌های تهاجمی قرار بود به امر گل‌زنی تیم در مستطیل سبز کمک کنند. با وجود این، آمار فاجعه‌بار خط حمله شهرخودرو در گل‌زنی و ثبت فقط چهار گل که آن هم فقط یکی سهم مهاجمان تیم بود، سبب شد خیلی‌ها مشکل اصلی را در این بخش بدانند.

با وجود این، سیدعباسی پنج مهاجم جدید جذب کرده و جالب‌تر آنکه فقط یک مهاجم به‌صورت رسمی از تیم جدا شده است. البته معراج پورتقی و ابوذر صفرزاده هم دو مهاجمی هستند که در آستانه جدایی‌اند و به‌فرض جداشدن آن‌ها، بازهم شهرخودرو با پنج بازیکن جدید، هجده بازیکن در فاز هجومی خواهد داشت! آماری غیرعادی که ترافیکی شگفت‌انگیز در خط آتش شهرخودرو به‌وجود آورده است.

همه این‌ها درحالی است که تیم شهرخودرو در خط دفاع همچنان با مشکل جدی روبه‌روست، اما عجیب اینکه بازهم بازیکنان دفاعی این تیم کم می‌شوند. یک هافبک دفاعی و دو هافبک دیگر از این تیم رفته‌اند و به‌جای آن‌ها دو بازیکن خارجی آمده‌اند که سوای اینکه برای تیمی در معرض سقوط کافی نیست، هندوانه سربسته‌ای هستند که معلوم نیست چه از کار درمی‌آیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->